SFATURI UTILE

Este bine să pui în balanţă preţul de achiziție cu garanţia şi calitatea bunurilor şi serviciilor aferente. De cele mai multe ori o consiliere din partea profesioniştilor te scuteşte de costuri suplimentare atât la achiziţie, cât şi la întreţinerea echipamentului. Nu te grăbi să achiziționezi echipament mai ieftin din hipermarket. Cu toate că preţurile pot fi atractive, trebuie să ai în vedere câteva aspecte:

– Preţurile mici sunt în general consecinţa necesităţii lichidării stocurilor unor firme de multe ori obscure, ceea ce presupune asamblarea sistemelor din piese uzate moral, uneori şi fizic când acestea sunt reciclate (second hand);

– Nu rareori componente listate a face parte din ofertele hipermarketurilor lipsesc din ambalaj (cartuşe din imprimante, cabluri, accesorii etc.) sau nu sunt conforme specificaţiilor (memorii sau hard diskuri mai mici, video integrat în locul plăcii dedicate, pixeli defecţi în cazul monitoarelor);

– Asistenţa la instalarea produsului achiziţionat este inexistentă, de cele mai multe ori echipamentele ieftine neavând suport software direct pentru a servi clientul. Astfel acesta investeşte în continuare timp şi bani până la aducerea produsului în stare de funcţionare;

– Garanţia este poate cel mai important aspect în acest caz. De multe ori ea nu se efectuează în hipermarket, ci în locaţiile furnizorului respectivului echipament, uneori în celălalt capăt al ţării.

Promoțiile nu sunt întotdeauna garanția unei afaceri bune. Produsele aflate în promoție îndeplinesc de obicei cel puțin una din următoarele condiții:

– Suportul hardware sau software pentru ele nu mai este disponibil;

– Se conformează unor norme de consum (energetic sau de consumabile) ridicate;

– A fost lansată sau este pe cale să se lanseze o tehnologie superioară la un cost de producție și implicit preț de vânzare similar, fiind deci necesară lichidarea de stoc;

– Au existat plângeri repetate ale clienților sau dezvoltatorilor cu privire la calitatea produselor respective.

Desigur, există cazuri în care se vizează vânzări în masă tocmai pentru promovarea unui produs nou pe piața concurențială, dar decizia achiziției unui astfel de produs presupune un risc sau cunoștințe temeinice în domeniu.